سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفریحات زمستانی در استانبول

درست است که استانبول زمستان‌های برفی و پر بارشی دارد اما دلایل سفر به استانبول در فصل زمستان بی‌شمارند!

تفریحات زمستانی استانبول

استانبول در زمستان، از هجوم گردشگران خالی و هزینه‌های سفر آن کاسته  می‌شود. اغلب تفریحات استانبول در زمستان نیز پابرجاست؛ ضمن اینکه تفریحات  زمستانی مانند اسکی، سورتمه‌سواری و غیره به آن اضافه می‌شود. در ادامه این  مطلب از مجله اینترنتی دلتا با بهترین تفریحات زمستانی در استانبول آشنا شوید.

استانبول در زمستان،

حمام‌های تاریخی استانبول تفریح ویژه زمستانی

اگر در سفر جهانگردی خود، استانبول را انتخاب کردید، از هرچه بگذرید از یک حمام داغ و ماساژ  حسابی در فصل زمستان، نمی‌توانید بگذرید. حمام‌های سنتی استانبول بسیار  معروف هستند و قدمت آن‌ها به بیش از 500 سال می‌رسد. بسیاری برای دیدن  معماری جذاب جامانده از دوران عثمانی راهی این حمام‌ها می‌شوند. از  حمام‌های سنتی مشهور استانبول می‌‎توان به حمام خرم سلطان، حمام چمبرلی  تاش، و بیلربی و علی پاشا اشاره کرد.

بازدید از برج گالاتا را در زمستان از دست ندهید

اگر برج گالاتا را در استانبول نبینید، مانند این می‌ماند که به پاریس  سفر کنید و ایفل را نبینید. برج گالاتا به همین اندازه در استانبول اهمیت  دارد. برج گالاتا در محله بی اغلو در امتداد میدان تکسیم و خیابان استقلال واقع شده. این  برج مخروطی شکل ارتفاعی حدود 70 متر دارد و از دوران بیزانس به جا مانده.  دلیل این‌که بازدید برج گالاتا را در فصل زمستان باید در برنامه‌تان قرار  دهید به مناظر زیبای برفی همزمان با غروب آفتاب می‌توان اشاره کرد.

بازدید از برج گالاتا از تفریحات زمستانی استانبول

حراجی زمستانی استانبول

اگر به قصد خرید راهی استانبول می‌شوید، زمستان بهترین زمان خرید در  استانبول خواهد بود. موج حراجی‌های زمستانه استانبول در اواخر آذر و اوایل  دی آغاز می‌شود و یکی از بهترین حراجی‌های استانبول به شمار می‌رود.

اسکی‌ در زمستان‌های استانبول

برای سورتمه‌سواری باید به سمت دریاچه چیلدیر بروید. در فصل زمستان، روی  آب این دریاچه لایه‌ای یخ به ضخامت 5 سانتی متر نقش می‌بندد و فرصت  سورتمه‌سواری را فراهم می‌کند. اسکی نیز از دیگر تفریحات زمستانی است که در  فاصله نه چندان دور از استانبول می‌توانید تجربه کنید.

اسکی‌ از تفریحات زمستانی استانبول

پیشنهاد مطالعه: “آیا شبکه‌های اجتماعی باعث افسردگی می‌شوند؟” را در مجله دانستنی دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

آب‌تنی در چشمه‌های پنبه‌ای! (+ویدیو) 

مینیاتورک، مثل گالیور در سرزمین لی‌لی پوت! 

تنها نقطه از جهان که برای هیچ کشوری نیست! 

شهری که در آن مردن هم ممنوع است! 

جنگل خودکشی