سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محله چوبی رنگارنگ بالات در استانبول

محله بالات در کنار محله فِنِر و فاتح  سه محله و منطقه تاریخی استانبول هستند که اکثر جاذبه های گردشگری و تاریخی  شهر در همین مناطق قرار گرفته است.

محله بالات استانبول

محله بالات در حدود 50-60 سال پیش یک محله  یهودی نشین بود. یهودی‌های ساکن در این منطقه سال‌هاست که از این‌جا  مهاجرت کرده‌اند، اما آثار و نشانه‌های حضورشان را در سبک معماری  ساختمان‌ها و خیابان‌ها و مغازه‌ها می‌توانید مشاهده کنید. در ادامه این  مطلب از مجله دلتا درباره محله بالات استانبول می‌خوانید.

استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد جهانگردی در ترکیه است و در تمام طول سال مسافران زیادی از سرتاسر دنیا به این شهر  زیبا و جادویی سفر می‌کنند. استانبول از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده  و بخش اروپایی با صدها بنا و جاذبه تاریخی و گردشگری، بخش توریستی شهر به  شمار می‌رود. یکی از معروف‌ترین مناطق در بخش اروپایی منطقه فاتح است که  بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استانبول مثل ایاصوفیه، مسجد آبی و هیپودرم در  این منطقه قرار گرفته‌اند.

محله بالات در استانبول

محله بالات استانبول محله‌ای قدیمی و اصیل در استانبول است که با  ساختمان‌های رنگی رنگی، چوبی و تاریخی‌اش محله‌ای بسیار جذاب و دیدنی محسوب  می‌شود. محله بالات استانبول در محدوده شهر قدیم و در ساحل غربی شاخ طلایی  استانبول واقع شده است و محل سکونت یونانی‌ها و یهودی‌ها بوده است. در  مورد ریشه نام بالات، گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد، اما احتمال دارد که  این واژه از کلمه یونانی پالاتیون به معنای قصر گرفته باشد؛ چرا که محله  بالات در نزدیکی قصر بلاشرنه قرار داشته است. محله بالات استانبول گاهی به  اشکال دیگر مثل بلاط هم نوشته می‌شود. وقتی وارد این محله می‌شوید انگار به  دل تاریخ و چند دهه پیش سفر کرده‌اید.

خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ و باریک این محله مملو از ساختمان‌های رنگارنگ  و بهم فشرده است که بسیاری از آن‌ها چندین دهه از عمرشان می‌گذرد و با  رنگ‌های جذاب و زیبایشان فضایی تماشایی به وجود آورده‌اند. مردم این محله  هنوز هم لباس‌هایشان را از بند رخت آویزان می‌کنند و در گوشه و کنار این  محله بند رخت‌های بلندی را می توانید ببینید که از یک سمت کوچه به سمت دیگر  کشیده شده‌اند و پر هستند از لباس‌های تمیز و تازه شسته شده! بچه‌ها در  این محله هنوز هم بازی فوتبال و بازی‌های خیابانی را به پلی استیشن ترجیح  می دهند و در کوچه‌ها پرسه می‌زنند. این جا بالات است: محله‌ای تاریخی در  قلب منطقه توریستی استانبول که به خودی خود یک جاذبه گردشگری تماشایی و  هیجان‌انگیز است!

پیشنهاد مطالعه: در مجله دانستنی دلتا مطلب «بزرگترین دره منظومه شمسی» را بخوانید.

همچنین بخوانید:

آب‌تنی در چشمه‌های پنبه‌ای! (+ویدیو) 

تفریحات زمستانی در استانبول 

مینیاتورک، مثل گالیور در سرزمین لی‌لی پوت! 

تنها نقطه از جهان که برای هیچ کشوری نیست! 

دریاچه‌ای که وسط بزرگترین صحرای دنیا ظاهر شد! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .