سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقامت درون لولهها در عسلویه

شاید نام عسلویه برای شما هم یادآور  صنایع پتروشیمی و پارس جنوبی باشد، اما این بار نام عسلویه را در حوزه صنعت  گردشگری می شنویم، چرا که خلاقیتی در قلب عسلویه قرار دارد که به جذب  گردشگران بیشتری در این منطقه کمک می‌کند.

یکی از شرکت های زیرمجموعه صنعت پتروشیمی بخشی از درآمد خود را برای ایجاد اقامتگاه‌هایی متفاوت در عسلویه هزینه کرده و اقامتگاه لوله ای و شناور روی آب را ایجاد کرده است. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا با این ابتکار آشنا شوید.

گردشگران ایرانی همیشه تصویر اقامتگاه‌های هیجان انگیز را  تنها در کشورهای دیگر می‌دیدند، اقامتگاه‌هایی که بالای درخت بودند یا وسط  آب و یا شکل و شمایل آن‌ها خاص و ویژه بود.

حالا از چهار سال پیش در منطقه پارس جنوبی و نزدیک به  عسلویه و در نقطه‌ای از روستای «شیرینو» جایی که تنها با نام پتروشیمی و  سازه‌های بزرگ نفتی و کارکنان پارس جنوبی آن را می‌شناسند، اقامتگاه‌هایی  ایجاد شده که نمونه آن در کشور هنوز ساخته نشده است.  اقامتگاه لوله ای در عسلویه

روستای گردشگری شیرینو

شیرینو را حالا دیگر روستای گردشگری می‌دانند که بیشترین  دلیلش نه تنها به خاطر جاذبه‌های طبیعی بلکه به علت یک مجموعه بزرگ گردشگری  است. دهکده‌‌‌‌ای که زیر نظر پتروشیمی تنها برای ارائه خدمات گردشگری و  تفریحی و اقامتی ایجاد شده و هر روز به فضاهای تفریحی آن اضافه می‌شود.  سرمایه گذاران در اینجا خلاقیت به خرج داده‌اند و از لوله‌های صنعتی GRP  بهره برده‌اند. این 21 لوله زمانی به عنوان ضایعات صنعتی روی دست پتروشیمی  مانده بود تا اینکه به اینجا آورده شد و با تغییراتی درون آن‌ها به  اقامتگاه لوله ای تبدیل شدند.

اقامتگاه لوله ای ایران

حالا خانواده‌هایی که با قصد ایرانگردی، اقامتگاه لوله ای را انتخاب می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت بدون اینکه احساس کنند چیزی  کمتر از یک هتل در اختیارشان است، در این لوله‌ها شب را به صبح برسانند آن  هم در شرایطی که شیشه اتاقشان رو به دریای خلیج فارس است و وقتی دریا بالا  بیاید موج آب به شیشه‌ ویولاها می‌زند.

کمی آن طرف‌تر از ویولاها، کلبه‌های درختی وجود دارند که  گردشگران و مسافران از آن بالا رفته و چای و غذا سفارش می‌دهند یا از فضای  پلاژ و تفریحات آبی استفاده می‌کنند یا اگر خواستند به سبک اسکیموها داخل  اقامتگاه‌هایی می‌شوند که فضای سیمانی نیم دایره‌ای شکل دارد. ایده اولیه  این اقامتگاه‌ها چادرهای ترکمنی بود، اما بعدها به تقلید از کلبه اسکیموها  تغییر شکل پیدا کرد و چیدمان وسایل داخل آن چیزی از هتل کم ندارد.

پیشنهاد مطالعه: “اقامتگاه ماجرا؛ اقامتگاهی به رنگارنگی خاک‌های هرمز” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا 

عجیب‌ترین موزه‌های جهان 

ساحل کاپوچینو! 

روستای لیقوان تبریز؛ پایتخت پنیر ایران 

نایبند، ماسوله‌ای سرسبز در دل کویر 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .