سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساکاریا؛ شهر ناشناختهی ترکیه

سقاریه یا ساکاریا نام یکی از زیباترین استان‌های کشور ترکیه با جاذبه های طبیعی بسیار است.
جاذبه های دیدنی ساکاریا

ساکاریا یا سقاریه با جمعیتی تقریبا 980 هزار نفری در ناحیه مرمره و ساحل دریای سیاه واقع شده و مرکز آن یعنی آداپازاری به جاذبه‌های طبیعی خیره‌کننده و فراوان شهره است. این استان در بزرگراه معروف استانبول-آنکارا قرار گرفته و دسترسی بسیار خوبی از شهرهای مجاور دارد. منطقه ساپانجا که عمدتا میزبان طبیعت‌گردان است، در مرزهای شرقی این استان واقع شده و با دیدنی‌های طبیعی خود می‌تواند هوش از سر شما ببرد. اگر قصد سفر به ساکاریا ترکیه را دارید و می‌خواهید با جاذبه های دیدنی ساکاریا آشنا شوید، تا انتها با مجله دلتا همراه باشید.

دریاچه ساپانچا

ساپانچا نام شهری در ناحیه مرمره و استان سقاریه است که دریاچه آن با طبیعت شگفت‌انگیزی که دارد، زبان‌زد خاص و عام بوده و این روزها به یکی از قطب‌های گردشگری منطقه تبدیل شده است. داخل و خارج از شهر، مجموعه‌های رفاهی بسیاری آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند و در کنار دریاچه هم شرایط لازم برای کمپینگ فراهم شده است.

دریاچه ساپانچا جاذبه های دیدنی ساکاریا

ساپانچا فاصله کمی با ازمیت دارد؛ از این رو، از نظر دسترسی مشکلی وجود نخواهد داشت. نکته قابل توجه در مورد دریاچه ساپانچا، تلاقی آن با جنگل‌های سرسبز است.

پارک طبیعی ایل اورمانی سقاریه

با در نظر گرفتن طبیعت بکر ساکاریا، در گوشه و کنار این استان سرسبز، پارک‌های طبیعی زیادی هستند که ساعت‌ها می‌توانید در آنها تفریح کنید و از هوای پاک آن لذت ببرید. «ایل اورمانی سقاریه» نام یکی از همین پارک‌هاست که با امکانات رفاهی مختلف، به مکانی مناسب برای سفرهای خانوادگی تبدیل شده و افراد با خیال راحت می‌توانند کودکان را با خودشان به این پارک ببرند. در اینجا همچنین مسیری مخصوص دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده که بی‌شک می‌تواند خاطره‌ای به‌یادماندنی را برای شما به همراه داشته باشد.

پارک طبیعی ایل اورمانی سقاریه

آبشار دوغان چای

آبشار دوغان چای یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ساکاریا است که نام آن در لیست یادمان‌های طبیعی ترکیه نیز به چشم می‌خورد. این آبشار در روستای «مقصودیه» در شهر «گیوه» واقع شده و حدودا 35 کیلومتر با آداپازاری فاصله دارد.

آبشار دوغان چای

پل سانگاریوس

پل سانگاریوس که با نام پل ژوستینین نیز شناخته می‌شود، بنایی تاریخی و قدیمی است که در زمان رومی‌ها، توسط ژوستینین یکم بر روی رودخانه ساکاریا ساخته شد. هدف اصلی از ساخت این پل، بهبود راه‌های ارتباطی میان پایتخت روم شرقی یعنی قسطنطنیه با استان‌های شرقی این امپراطوری بوده است.

پل سانگاریوس

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ترکیه “آلاچاتی ترکیه؛ بهشتی زیبا با ساحل مخفی” را مطالعه کنید.