سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جنگل ابر، جنگلی در میان اقیانوس ابرها

طبیعت چهره‌های متفاوت و در عین حال  زیبایی دارد که در بسیاری از نقاط زمین، هوش از سر انسان می‌برد و حسی  وصف‌ناپذیری به‌وجود می‌آورد. یکی از تصویرهای بی‌نظیر در شاهرود سمنان جا  خوش کرده و به جنگل ابر مشهور شده است. زیبایی و در عین حال قدرت طبیعت را  می‌توانید در فراز اقیانوس ابرهای این جنگل ببینید و غرق لذت شوید.

جنگل ابر

جنگل زیبا و تماشایی ابر که شبیه به  اقیانوسی در دل جنگل است، از جمله قدیمی‌ترین جنگل‌های هیرکانی روی زمین  شناخته می‌شود. این جنگل گونه‌های نادر، کمیاب و زیبای گیاهی و جانوری  زیادی را در خودش جای داده که تماشای هر یک از آن‌ها تجربه‌ای جذاب و  لذت‌بخش است. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

جنگل ابر وسعتی در حدود 35 هزار هکتار  دارد و ادامه جنگل‌های سرسبز و دیدنی شمال است و زیبایی شمال کشور را در  شاهرود تداعی می‌کند. در جنگل رازآلود ابر، جاذبه های توریستی فراوانی وجود دارد که تماشای هر یک از آن‌ها، شما را بیشتر سر ذوق  می‌آورد. شهرت این جنگل وسیع تنها به‌خاطر ثروت منابع طبیعی، گیاهان و  درخت‌های کهن‌سالش نیست، جنگل ابر صحنه‌ نمایش یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های  ایران است. از فراز این جنگل که نظاره کنید، دریایی خامه‌ای از شیطنت ابرها  می‌بینید که درخت‌ها به حاشیه‌ آن پناه برده‌اند و منتظر امواج لطیفش  هستند. جنگل ابر شاهرود نمایی بی‌نظیری از قرار گرفتن زمین در یک قدمی  آسمان است.

جنگل ابر شاهرود

دالان بهشت ؛ تحقق یک رویا

یکی از دیدنی‌ها که حتی فقط با شنیدن  نامش، دل آدم آب می‌شود، دالان بهشت است. وقتی در این منطقه، از کوه رستم  عبور کنید، دالان بهشت با درختان انبوه و در هم گره خورده نمایان می‌شود.  جایی که با درختان زیبا و پوشش گیاهی خاص شبیه به رویایی دور است که حالا  جلوی چشم‌تان نمایان شده است!

جنگل ابر ، دالان بهشت

چشمه ترش و چشمه قطری؛ چشمه‌سارهای جنگل ابر

از دیگر دیدنی‌های این مکان، چشمه‌های  فراوان و زیبای این منطقه هستند. یکی از موهبت‌های الهی و زیبایی‌هایی که  طبیعت با سخاوت به انسان بخشیده، چشمه ترش و چشمه قطری نام دارد. این دو  چشمه که از دل زمین می‌جوشند و در این جنگل وجود دارند، می‌توانند مکانی  مناسب برای اتراق و لذت بردن از صدای دل‌نشین و خنکای بی‌نظیر آب باشند.  تلاقی جنگل با این چشمه‌سارها، تصویری بی‌نظیر ایجاد می‌کند که تماشای آن  روحی دوباره را به شما می‌بخشد.

چشمه‌سارهای جنگل ابر

پیشنهاد مطالعه: “قلعه فلک الافلاک، شاهکار معماری در لرستان” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

هسل، مردابی رنگارنگ در چالوس 

چغازنبیل؛ پله پله تا ملاقات خدا 

دارابگرد فارس، یادگار داریوش کبیر 

روستای ایستا، روستایی که زمان در آن متوقف شده است 

در فصل آلودگی هوا کجا سفر کنیم؟ 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .