سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این روستا هیچ دزدی ندارد!

رومانی ، سرزمین قلعه‌های افسانه‌ای و  کاخ‌های باشکوه و پایتخت آن بخارست است. سفر به این کشور دیدنی، تجربه‌ای  متفاوت از سفر به سایر کشورهای اروپایی خواهد بود. در غرب رومانی روی  دامنه‌های کوه باناتولی روستایی جذاب و زیبا به اسم ایبنتال هست با  ویژگی‌ای منحصربفرد! در این روستا خبری از هیچ دزدی نیست! 

روستای ایبنتال

روستایی خارق العاده که بیشتر اهالی بومی جمهوری چک در آن ساکن هستند  اما چیزی که آن را از دیگر روستاهای منطقه یا مکان‌های دنیا متمایز کرده  این است که در این روستا خبری از هیچ دزدی نیست! روستای ایبنتال آنقدر جای  امنی ست که حتی هیچ ایستگاه پلیسی هم ندارد و تا به حال در آن هیچ اتفاقی  که به دخالت پلیس نیاز باشد پیش نیامده است. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا با این روستای خارق‌العاده آشنا شوید.

گاهی در میان شهرها و روستاها به جایی منحصربه‌فرد بر می‌خوریم که به  خاطر داشتن ویژگی خاصی در دنیا معروف است و تبدیل به یکی از مقاصد جهانگردی شده است. این بار می‌خواهیم درباره روستای ایبنتال حرف بزنیم، روستایی که  در اثر یک اتفاق نامش بر سر زبان‌ها افتاده است. مردمی که در این منطقه  زندگی می‌کنند به حق و حقوق یکدیگر احترام زیادی می‌گذارند و همین ویژگی  آن‌ها را در دنیا معروف کرده است. امنیت در این روستا آنقدر بالاست که نرخ  جرم و جنایت در آن به طور قابل توجهی از میزان جرم و جنایت متوسط کشور کمتر  است.

روستای ایبنتال در رومانی

شهرت روستای ایبنتال، به عنوان یک روستای بدون دزد، به سال 1996  برمی‌گردد یعنی درست وقتی که اهالی برای خرید نان روش جدیدی را در پیش  گرفتند. آن‌ها کیف خود را به همراه پول در گوشه خیابان روی نرده‌ها آویزان  می‌کردند تا مامور پخش نان، نان آن‌ها را در کیف گذاشته و پول خود را  بردارد. شاید برایتان این سوال پیش آمده که مگر این روستا نانوایی ندارد؟!  آخرین مغازه‌ای که در این روستا فعال بود در سال 1989 بسته شد و از آن زمان  مردم برای تهیه نان باید منتظر مامور پخش نان می‌ماندند، این مرد هر دو  روز یک‌بار نان‌ها را در ماشین بزرگی می‌گذاشت و از روستایی که حدود 20  کیلومتر آن طرف‌تر بود به این روستا می‌آمد.

در ابتدا اهالی روستا مجبور بودند تا مدت‌ها در کنار جاده بایستند تا از  ماشین پخش نان جا نمانند تا اینکه به ذهن یکی از اهالی روستا ایده خوبی  رسید: یک کیف به همراه یادداشت و پول را در کنار جاده قرار دهیم تا مامور  پخش نان خودش همه کارها را به تنهایی انجام دهد. اهالی روستا مطمئن بودند  که هیچ وقت کسی نان یا پول آن‌ها را برنمی‌دارد و از آن جایی که روستا در  منطقه کوهستانی قرار گرفته پس آدم غریبه  هم معمولا به این منطقه رفت و آمد  نمی‌کند.

روستای ایبنتال روستای بدون دزد

البته این حرف‌ها فقط در مورد نان نیست! مردم این روستا به حق و حقوق  همدیگر هم احترام می‌گذارند و هرگز بدون اجازه به باغ یا حیاط نمی‌روند.  حتی در جلوی مزرعه، آن‌ها اول صاحب مزرعه را صدا می‌زنند و اگر کسی جواب  نداد پا به داخل مزرعه نمی‌گذارند. تا به حال در این روستا هیچ دزدی و  سرقتی اتفاق نیفتاده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های رومانی، مطلب “با شادترین قبرستان دنیا آشنا شوید!” را در مجله گردشگری دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

نایبند، ماسوله‌ای سرسبز در دل کویر 

رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان 

رودخانه زیبای هزار رنگ! 

پیاده روی در آسمان کانادا 

مینیاتورک، مثل گالیور در سرزمین لی‌لی پوت! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .