سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستایی که ساکنانش یکباره به خواب میروند!

گاهی اوقات وجود یک پدیده طبیعی یا  جاذبه‌ای دیدنی می‌تواند توجهات را به سمت مکانی جلب کند اما این سری پای  یک بیماری وسط است! هیچکس نمی‌داند چه به روز اهالی این روستا آمده است!

روستای کلاچی

یک بیماری عجیب و اسرارآمیز اهالی روستای کلاچی را بر  سر زبان‌ها انداخته است. می‌گویند ساکنان این روستا، یکباره به خواب  می‌روند. این مردمان انگار هیچ کنترلی بر روی زمان خواب خود ندارند. آن‌ها  به صورت کاملا ناگهانی به خواب فرو می‌روند و چند روز بعد بیدار می‌شوند.  با مجله دلتا، با روستای اسرارآمیز کلاچی آشنا می‌شوید.

روستایی که ساکنانش یکباره به خواب می‌روند!

بهار سال 2013، به صورت ناگهانی، سر و کله‌ این بیماری عجیب پیدا شد.  این بیماری تا به امروز 150 نفر از 600 تن اهالی این روستا را مبتلا کرده  است. این اختلال به بیماری «خواب ناگهانی» معروف است و اتفاقات عجیبی را  رقم می‌زند. مثلا یکی از ساکنان روستای کلاچی در کنار همسرش در حال موتورسواری بود. او به طور ناگهانی خوابید و تا سه روز هم از خواب بلند نشد.

روستایی که ساکنانش یکباره به خواب می‌روند، روستای کلاچی

در روستای کلاچی چه خبر است؟

روستای کلاچی ، روستایی دور افتاده است. تا مدت‌ها هیچ  کدام از مسئولان نمی‌دانستند که در این روستا چه خبر است. کسانی هم که  خارج از این روستا زندگی می‌کردند، از وضعیت اهالی خبر نداشتند. تا اینکه  پای این بیماری به خارج از روستا، باز شد. پزشکان بسیاری، داوطلبانه به سمت  این روستا رفتند تا علت این بیماری را کشف کنند. آن‌ها آزمایش‌های زیادی  را انجام دادند اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند. این بیماری همه محققان و دانشمندان را با علامت سوالی بزرگ روبرو کرده است.

در روستای کلاچی چه خبر است؟

نتیجه تحقیقات چه بود؟

پرس و جو از اهالی روستا، دانشمندان را با اطلاعات جالبی روبرو کرد :

حمله خواب، الگوی مشخصی ندارد.
♦ همه سنین به طور مساوی به این بیماری مبتلا می‌شوند.
♦ مبتلایان در بازه سنی 14 تا 76 سال قرار دارند.
♦ هیچ ارتباطی بین محیط زیست و این بیماری وجود ندارد.

در نهایت پزشکان از رسیدن به راه حل نا امید شدند. آن‌ها نتیجه گرفتند که باید مردمان روستای کلاچی از  این روستا بروند. تعداد زیادی از اهالی قدیمی روستا، دوست ندارند از اینجا  بروند حتی اگر بطور ناگهانی به خواب بروند. امروزه تعداد کمی از اهالی، در  این محل زندگی می‌کنند. اکثریت ساکنان به روستاهای بزرگتر و با امکانات  بیشتر نقل مکان کرده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های جهانگردی، دور افتاده ترین میراث جهانی یونسکو و رازهای پنهانش را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

مکان‌های عجیب دنیا که از آن بی‌خبرید! 

در این 5 مکان توریستی، خودکشی ممنوع! 

در این کافه،‌ مرگ را تجربه کنید! 

دره‌ فضایی با توپ‌های سنگی! 

سفر به کلیسایی به میزبانی ارواح 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .