سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقطه شروع پرواز اینجاست!

تپه فیلگبرگ در شهر برلین آلمان، محلی  است که اوتو لیلینتال، مهندس آلمانی، برای اولین بار، نمونه‌های اولیه کایت  را امتحان کرد و از این تپه برای اوج گرفتن پرید.

تپه فیلگبرگ

برادران رایت دستاوردها و اختراعات خود را مدیون تحقیقات مهندس آلمانی  «اوتو لیلینتال» هستند. اوتو کسی است که 10 سال قبل از برادران آمریکایی،  معمای پرواز را حل کرد و توانست با کایت شخصی خود از تپه فیلگبرگ پرواز کند. با مجله دلتا همراه باشید تا با نقطه‌ای که شروع پرواز بشر در آنجا بود، آشنا شوید.

تپه فیلگبرگ چرا ساخته شد؟

لیلینتال در سال1984 برای تمرین پرواز، تپه‌ای مخروطی در نزدیکی خانه‌اش  ساخت. تپه‌ای که اوتو ساخت، تقریبا در 600 متری شمال برلین قرار دارد. این  تپه امروزه تپه فیلگبرگ یا تپه پرواز نامیده می‌شود. تپه  پرواز، شاهد اولین تلاش‌های انسان برای پرواز کردن بوده است. این تپه حدود  15 متر ارتفاع دارد و یاد اوتو لیلینتال را زنده نگه داشته است.تپه فیلگبرگ چرا ساخته شد؟

اوتو لیلینتال، در تلاش برای پرواز

لیلینتال اولین گلایدرهای خود را در سال 1891 ساخت. او برای تمرین  پرواز، به تپه‌های نزدیک محل زندگی‌اش می‌رفت. فاصله‌ای که لیلینتال در هر  پرواز طی می‌کرد، 25 متر بود. روزهایی که باد می‌وزید، اوضاع برای لیلینتال  بهتر بود و می‌توانست فاصله بیشتری را پرواز کند.

لیلینتال برای پیشرفت در پروسه پروازهایش به تپه دیگری در نزدیکی برلین  رفت. او برای بهبود در پرش‌هایش، سکوی پرشی به ارتفاع 4 متر بر روی تپه فیلگبرگ ساخت. او تصمیم گرفت که مسیر پرواز جدیدش را از تپه جدید تا اولین تپه به  فاصله 250 متر تعیین کند. همین پرواز منجر به مرگ لیلینتال شد.

مخترعی که اختراعش باعث مرگش شد

لیلینتال تپه‌های زیادی را در اطراف محل زندگی‌اش امتحان کرد. او تپه فیلگبرگ را برای به دست آوردن موفقیت بزرگ ساخت که سرانجام خوشی نداشت. لیلینتال  طرح‌های زیادی ارائه کرد. می‌توان گفت امروزه اختراع بالگرد را مدیون او  هستیم. او سعی کرد تا وزن را به‌صورت مساوی در دو بال اختراعات اولیه‌اش  تنظیم کند. اوتو تا حدود زیادی هم موفق بود.

تپه فیلگبرگ محل پرواز اوتو لیلینتال

برای ساخته شدن، باید قربانی داد!

نام لیلینتال در فهرست مخترعانی است که اختراعشان باعث مرگشان شده است. لیلینتال  در سال 1896 از فاصله 15 متری به زمین پرتاب شد و گردنش شکست و پس از 36  ساعت فوت کرد. آخرین سخنان لیلینتال قبل از مرگ این بود: برای ساخته شدن، باید قربانی داد!

در سال 1932 بر روی تپه دست‌ساز لیلینتال، یادبودی برای او ساخته شد. تندیسی برنزی از کره زمین بر نوک تپه فیلگبرگ قرارگرفته است. جزئیات آخرین پرواز او بر روی این تندیس نوشته‌شده است.

تپه فیلگبرگ یا تپه پرواز

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های جهانگردی، قلعه پادشاه دیوانه، الهام بخش والت دیزنی را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

باواریا؛ سرزمین قصه‌های پریان 

قلعه پادشاه دیوانه، الهام بخش والت دیزنی 

موزه بریتانیا؛ آرامگاه منشور کوروش 

در این 5 مکان توریستی، خودکشی ممنوع! 

این جاذبه‌های جهان به زودی نابود می‌شوند! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .