سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران کرونا به کدام کشورها میتوانید سفر کنید؟

همه‌گیری کرونا باعث شده شکل سفر کردن همه ما تغییر کند. کشورها تجربه متفاوتی از کرونا داشتند، بسته به این تجربه، قوانین کشورها هم درباره باز کردن مرزهای خود متفاوت است.
شرط قرنطینه برای ورود به کشورها

با اجرای طرح واکسیناسیون عمومی و کاهش نرخ ابتلا و مرگ و میر کرونا در جهان، برخی کشورها شرط قرنطینه برای ورود به کشورها را برداشته‌اند تا سفر و گردشگری تسهیل شود. چند کشور تجربه سفر بدون قرنطینه را به تمام بازدیدکنندگان بین‌المللی ارائه می‌کنند. در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با گزینه‌های سفر بدون قرنطینه در شرایط کرونا آشنا شوید.

اردن

کشور اردن را با سخاوت‌مندی و مهمان‌نوازی می‌شناسند؛ ویژگی‌هایی که این منطقه از زمان‌های قدیم به آن‌ها مشهور بوده است. در طول تاریخ تعداد بی‌شماری از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی به کشور اردن سفر کرده‌اند و در حال حاضر گردشگران می‌توانند از شهر صخره‌ای باستانی پترا دیدن کنند.

مالدیو

اگر عاشق آب‌های فیروزه‌ای و سواحل ماسه‌ای هستید، زمان برنامه‌ریزی برای سفر به مالدیو رسیده است. این کشور آسیایی با وجود یک جزیره گرمسیری بکر و دست‌نخورده با درختان نخل باشکوه، سواحل رویایی سفید و تالاب‌های فیروزه‌ای درخشان مقصدی فوق‌العاده برای سفر به شمار می‌آید.

دبی

دبی نیز با وجود رستوران‌های عالی، آبگرم‌های خوب، مراکز خرید با ارائه انواع برندهای بین‌المللی، هتل‌های مجلل و زندگی شبانه پرهیاهو، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای سفر در این دوران خواهد بود. دبی مقصدی جذاب برای دوستداران غذاهای بین‌المللی، هنر و خرید و همچنین برای افرادی است که فقط به‌دنبال تفریح و سرگرمی هستند.

دبی

مکزیک

مکزیک دارای جنگل‌های گرمسیری سرسبز، بیابان‌های پوشیده از کاکتوس‌ها و همچنین سواحل شنی و تالاب‌ها است. به این ترتیب، بازدید از این کشور به‌معنای تجربه تفریحات مختلف در فضای آزاد و بدون هیچ محدودیتی است. در این کشور می‌توانید به استراحت در سواحل زیبای مکزیک بپردازید، از پیاده‌روی در یک عصرگاه دلپذیر در فضای آزاد لذت ببرید یا در اطراف صخره‌های مرجانی کارائیب غواصی سطحی (اسنورکل) کنید.

یونان

یونان با دیگر مقاصد گردشگری متفاوت است؛ سرزمینی که تشخیص مرز بین اساطیر و تاریخ در آن مشخص نیست. یونان با انبوهی از ویرانه‌های باستانی، موزه‌ها و معابد و همچنین جزایر و سواحل جذاب، سفری به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زند.

یونان

ایسلند

ایسلند به همه مسافران کامل واکسینه شده اجازه می‌دهد تا به این کشور وارد شوند؛ حتی افرادی که از خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا حوزه شنگن به ایسلند سفر می‌کنند. شرط قرنطینه برای ورود به کشورها برای مسافران تهیه یک گواهی واکسیناسیون معتبر است.

اسپانیا

اسپانیا به روی مسافران کامل واکسینه شده از سراسر جهان بدون نیاز به قرنطینه یا ارائه آزمایش منفی پی‌سی‌آر کووید 19 باز می‌شود. باید بگوییم که این طرح در مورد بازدیدکنندگان از کشورهایی که دارای ریسک بالا هستند، اعمال نمی‌شود.

سوئیس

مسافران کامل واکسینه شده یا افرادی که در 6 ماه گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند و بهبود یافته‌اند، امکان ورود به کشور سوئیس بدون نیاز به قرنطینه و انجام آزمایش را خواهند داشت، شرط قرنطینه برای ورود به کشورها تقریبا ساده شده، مگر اینکه از مناطق پرخطر و آلوده به سویه‌های جدید کرونا سفر کنند.

سوییس

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای ماجراجویی در برمودا آماده‌اید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.