سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عرضه آپارتمانهای زیر قیمت در بازار شب عید

آخرین آمار از بازار مسکن پایان سال؛ حاکی است سرمایه‌گذاران خُرد، آپارتمان‌های خود را با قیمت‌های کمتر از ارزش متعارف وارد بازار کرده‌اند.

خرید و فروش آپارتمان زیر قیمت

 

نگاهی به روند معاملات خرید و فروش در بازار مسکن پایتخت نشان می‌دهد، گروهی از مالکان برای در امان بودن از رکود احتمالی سال آینده، به فروش آپارتمان زیر قیمت در بازار شب عید اقدام کرده‌اند.به گزارش مجله دلتا گروهی از مالکان در مناطق میانی و جنوبی تهران با عرضه واحدهای خود با نرخ‌ پایین‌تر از ارزش متعارف ملک، ضمن تجهیز خود به نقدینگی برای ساخت‌وساز در سال آینده، قصد مواجهه با رکود احتمالی در سال آینده را ندارند.

بررسی‌های میدانی حاکی است که با وجود افزایش قیمت آپارتمان طی دو ماه اخیر در مناطق شمالی تهران، فروش واحدهای کوچک متراژ در مناطق پرمتقاضی شهر تهران با قیمت‌های عرفی تثبیت شده طی 10 ماهه سال 98 و حتی پایین‌تر از قیمت اردیبهشت‌ماه انجام می شود.

واسطه‌های ملکی می‌گویند با توجه به تکمیل ظرفیت قیمت در مناطق شمالی، امسال تورم ملک در مناطق جنوبی بیشتر از شمال تهران بوده است. مشاوران املاک می‌افزایند اغلب معاملات از نوع تبدیل به احسن یا خانه اولی، در مناطق 4 و 5 انجام می‌شود؛ هرچند غالب خرید و فروش‌ها در این مناطق نیز از نوع سرمایه‌گذاری است. از سوی دیگر به دلیل نگرانی از کسادی معاملات در سال آینده، آگهی‌های فروش آپارتمان زیر قیمت به تدریج وارد بازار می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد طی یک سال منتهی به دی‌ماه 1398 در 11 منطقه‌ واقع در نیمه جنوبی شهر تهران شامل مناطق 9، 10، 11، 12، 14، 15، 16، 17، 18، 19 و 20 نرخ رشد قیمت مسکن، بالاتر از دیگر مناطق تهران بوده و بالاترین نرخ رشد سالانه در دی‌ماه امسال با 69 درصد به منطقه 16 تعلق داشته و بعد از آن مناطق 12، 20 و 19 به ترتیب دارای رشد 64، 62 و 60 درصد سالانه بوده‌اند.

آمار گویای آن است که با وجود جهش 29 درصدی قیمت در دو ماه گذشته در منطقه یک خرید و فروش در محدوده متناسب با توان قشر های متوسط در مناطق 5، 4، 2، 14 و 15 انجام می‌شود و بنا به اعلام دفاتر مشاوران املاک؛ طی دو ماه اخیر از تورم‌های سنگین در این مناطق خبری نبوده است.

در دی‌ماه 98 مطابق اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در شهر تهران 13 میلیون و 810 هزار تومان در هر متر مربع بود که در مقایسه با آذر ماه 2.1 درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته 40.9 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه هم‌چنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 10 هزار و 700 واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه گذشته و ماه مشابه سال 97 به ترتیب 12 و 59 درصد افزایش داشه است.

همچنین بخوانید:

قیمت مسکن در سال 99؛ افزایش یا کاهش؟

گران ترین و ارزان ترین مناطق پایتخت برای خرید خانه

قیمت اجاره آپارتمان در مناطق شمالی تهران

خرید خانه در کدام مناطق تهران سودآور است؟

وام مسکن برای زوج‌ها و مجردهای تهرانی چقدر هزینه دارد؟

برای مشاهده مطالب بیشتر از املاک دلتا دیدن نمایید