سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدیدترین قیمت خانه های کلنگی تهران

میانگین قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ملک مسکونی کلنگی در پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 86.3 درصد افزایش داشته ‌است.

قیمت خانه کلنگی

بر اساس داده‌ های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، در پاییز امسال، رشد قیمت خانه‌ های کلنگی بیش از واحد های مسکونی بوده است. مشاوران املاک می‌گویند بالا رفتن قیمت خانه‌ هایی از این دست موجب افزایش قیمت آپارتمان‌های نوساز در آینده خواهد شد.

به گزارش مجله دلتا میانگین قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین واحدهای مسکونی کلنگی معامله شده در پاییز امسال، 18 میلیون و 733هزار تومان با میانگین مساحت 245 متر مربع بوده است که در مقایسه با فصل گذشته 0.4 درصد و مدت مشابه سال گذشته 86.3 درصد افزایش داشته است. به‌عنوان مثال بررسی قیمت خانه‌ های کلنگی در آگهی‌های نزد مشاوران املاک دلتا نشان می‌دهد که یک ملک 25 سال ساخت با مساحت 200 متر مربع در امیرآباد، 7 میلیارد تومان و ملک دیگری با مساحت 900 متر مربع و با 30 سال ساخت، در ولیعصر (عباس‌اباد تا توانیر)، 55 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است.

فروش ملک؛ رشد 44.8 درصدی

میانگین قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در بنگاه‌ های معاملات ملکی در شهر تهران، در پاییز امسال 13 میلیون و 604 هزار تومان با میانگین مساحت 86 متر مربع و میانگین عمر بنای 11 سال بوده است. این میانگین در مقایسه با فصل قبل 0.6 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44.8 درصد افزایش یافته است.

اجاره بها؛ رشد 31 درصدی

میانگین مبلغ اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 44 هزار تومان با میانگین مساحت 80 متر مربع و عمر بنای 14 سال بوده است. این میانگین در مقایسه با فصل گذشته 1.4 درصد و در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته 31.1 درصد افزایش داشته است.

همچنین بخوانید:

مناطق مصرفی بازار مسکن گرفتار حباب

تکذیب رشد قیمت مسکن در آذرماه 98

همه چیز درباره وام مسکن 50 میلیونی بازنشستگان

کدام خانه‌ها بیشترین متقاضی را دارند؟

آخرین خبر درباره واحدهای باقیمانده مسکن مهر

برای مشاهده مطالب بیشتر از املاک دلتا دیدن نمایید