سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرزند زیبای زلزله در دل روستای چورت

دریاچه چورت با تمام کوچکی‌اش آینه  تمام قدی است از تمام زیبایی‌هایی که طبیعت بکر می‌تواند در خود جای دهد.  گه گاه که هنگام صبح مه رقیقی روی سطح آب پرسه می‌زند و صدای آواز پرندگان  به آرامی به گوش می‌رسد، مسحور آرامش و سکوت آن می‌شوید.

دریاچه چورت

دریاچه‌ها در هر منطقه‌ای نشانی از طراوت و زندگی هستند. فرصت استراتژیک  و مهمی که هر کدام از این دریاچه‌ها برای آن منطقه فراهم می‌کند قابل توجه  است. دریاچه‌ چورت یکی از بی‌شمار دریاچه‌های ایران به  شمار می‌رود که با وجود کم سن بودن، چنین شرایطی دارد. منطقه‌ آبی محصوری  در میان درختان سرسبز که اکوسیستم فوق العاده‌ای را رقم زده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با این دریاچه زیبا آشنا شوید.

دریاچه میانشه همیشه زیبا و دیدنی‌ست اما در پاییز آن، طوفان رنگ است که  غوغا می‌کند و منظره‌ای را می‌سازد که به سختی می‌توان از آن چشم برداشت.

دریاچه چورت در مازندران

دریاچه میانشه نزدیک به روستایی به نام چورت واقع شده است و از این رو آن را دریاچه چورت نیز می‌نامند. این دریاچه جوان، قریب به صد سال پیش متولد شده است. زلزله و  رانش زمین در سال 1318 خورشیدی مسیر دریا شدن را بر چشمه‌ها می‌بندد. اما  چشمه‌ها پشت تلی از خاک، دریاچه‌ای به غایت زیبا می‌شوند و در میان کوه‌های  اخرایی و تاش‌هایی از هزاران رنگ پاییزی یکی از بدیع‌ترین جاذبه‌های  توریستی و طبیعت‌گردی استان مازندران را به وجود می‌آورند.

دریاچه چورت یا دریاچه میانشه

دریاچه چورت به وسعت دو و نیم هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و  در فاصله 10 کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران  واقع شده است. در فصل‌های گرم با پایین رفتن سطح آب درخت‌هایی که پیش از  این در محل شکل گیری دریاچه قرارداشتند آرام آرام سر از آب بیرون آورده و  منظره‌ای سحر آمیز، زیبا و تکرار نشدنی پدید می‌آورند. اگر در سفر ایرانگردی خود به این منطقه، حال و هوای پیاده‌روی در جنگل را داشتید شک نکنید که  قدم زدن در جنگل‌های انبوه اطراف دریاچه خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان رقم  خواهد زد. عبور از مسیر رسیدن به دریاچه چورت خودش می‌تواند به اندازه گشت  و گذار در کنار دریاچه لذت‌بخش باشد.

پیشنهاد مطالعه: “اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا” را در مجله گردشگری دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

آنچه در چالوس ندیده‌اید 

چغازنبیل؛ پله پله تا ملاقات خدا 

روستایی با معماری روسی در کرمانشاه 

از تفریحات رایگان تهران چه می‌دانید؟ 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .