سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جزیره مائویی، زیباترین جزیره جهان

جزیره ماویی یا مائویی (Maui)، دومین  جزیره بزرگ هاوایی و هفدهمین جزیره بزرگ در آمریکا محسوب می‌شود. جزیره‌ای  طبیعی و مسحور‌کننده که به خوبی توانسته است بازدید‌کنندگان را به خود جذب  کند.

جزیره ماوی

جزیره مائویی یا ماوی دارای 30 مایل شن و ماسه‌ سفید، قرمز، مشکی و  رنگارنگ است که دومین جزیره بزرگ در مجمع‌الجزایر هاوائی و نقطه‌ عطفی برای  کشف کوسه‌های کوهان‌دار به حساب می‌آید. زمانی که به این جزیره‌ بزرگ سفر  می‌کنید، باید بدانید که چه اعجاب طبیعی و شگفت‌انگیزی در انتظار شما است.  با مجله دلتا همراه باشید.

جزیره ماوی بخشی از ایالت هاواییاین  جزیره زیبا بخشی از ایالت هاوایی را تشکیل می‌دهد و بزرگترین جزیره از 4  جزیره تشکیل‌دهنده منطقه ماوی است. مردم بومی هاوایی نام این جزیره را به  افتخار افسانه‌ای به نام هاوائیولی نام‌گذاری کردند که به نظر می‌رسد از  ملوانان پلینزی بوده و برای اولین بار جزایر هاوایی را کشف کرده است. بر  اساس این افسانه، هاوائیولی یکی از جزایر را به افتخار پسرش ماوی نام نهاد  که نام یکی از خدایان هم بوده است. ماوی همچنین با نام “جزیره دره” هم  شناخته می‌شده چرا که تنگه‌های عظیمی بین آتشفشان‌های شمال غربی و جنوب  شرقی آن وجود دارد و دره‌های بزرگ و فراوانی نیز در درون این کوه‌ها به  وجود آمده‌اند.

جزیره ماوی در آمریکااهالی  پلینزی اولین مردمی بودند که در ماوی ساکن شدند. این مردم، قانونی به نام  کاپو داشتند که نظم اجتماعی بسیار سختی بود و تمام جنبه‌های زندگی مردم را  تحت تاثیر قرار می‌داد و به تدریج تبدیل به اساس فرهنگ مردم هاوایی شد.  تاریخ مدرن هاوایی در اواسط قرن 18 میلادی آغاز شد. پادشاه کامهامی‌های  اول، در سال 1790 به ماوی حمله کرد و در جنگی بی‌نتیجه شرکت جست و سرانجام  چند سال بعد ماوی را تحت کنترل خود درآورد. امروزه این جزیره که به عنوان  زیباترین جزیره جهان انتخاب شده، یکی از مقاصد محبوب جهانگردی است.

پیشنهاد مطالعه: “فرزند زیبای زلزله در دل روستای چورت” را در مجله گردشگری دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

تور ارواح در هتل استنلی 

کافه های دو بعدی، نوشیدن قهوه در فضایی عجیب! 

پیاده روی در آسمان کانادا 

عجیب ولی واقعی، شهری به اندازه یک آپارتمان 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .